det närmar sig en regning tävlingsdag!

Idag fick Jooar vila & imorgon blir det ett lätt trimpass. Då jag kollar så att allt fungerar-skänkelvikningar, öka och minska farten, ha honom ordentligt mellan hand och skänkel...osv.
Detta passet kan bli olika långt beroende på hur han är och vad han gör. Det brukar bara ta 30-40 min för allt brukar sitta direkt & då känner jag att jag inte behöver sitta och tragla i 1h om allt fungerar på 30 min ...och då får det räcka för det ridpasset.
Han måste va pigg och fräsch till tävlingen!! :)

Igår hoppade jag honom med, han var fin och pigg. Lite busig med alla bocksprång och sparkar i varje byte. Det var kul att han var så pigg och tyckte det var så kul. Men det är fortfarande mitt jobb det där med galoppen o det är inte det roligaste. För det är verkligen inte lätt, måste vara med skänkeln i varje steg på banan, han har skit lätt för att galoppen dör och då är det liksom kört. Men när jag gör mitt jobb så gör han sitt. Vilket vi båda gör och då blir det JÄVLA bra!

Finfina ponnyn, ut på tävlingsbanan hela sommaren. INTE illa! Denna sommaren blir nog den bästa - Falsterbo, alla tävlingar + att jag ska åka utomlands. & det bästa för Jooar få sin lilla vila.

/Ottilia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0