lördagens tävling.

Tävlade i Rappestad i lördags. Jag är nöjd med tävlingsdagen:)
 
L:C - Han var fin rundan genom. Lite dålig galopp till första hindret men sen kom den igång till andra. Till tredje hindret var det en högersväng och jag fick inte riktigt med vänsterbogen på honom och han flöt ut i svängen och farten dog - så då blev det ett stop. Men resten av banan var fin och bra galopp till.
 
L:B - Han var jätte fin och hoppade bra men..han var skit seg efter första klassen. Det var ju ganska varmt ute då med så då blev han extra trött. Men jobbade på det så j*vla mycket och ja det var jobbigt för mig men vi kom runt. Blev ett jätte konstigt hopp på andra hindret så då peta vi det. Men annars var han fin tycker jag, lite seg tempo kanske men det är bara att jobba på.
 
Har lite svårt med att exat på banan med vilken galopp jag ska ha eftersom att jag måste veta hur mycket han trampar under sig då. Och jag har svårt att känna det...så det blir det att träna på.
Men han känns fin. Och nästa torsdag blir det kvällshoppning i Heda så tar chansen då.
 
Min fina fina ponny!<3
 
/Ottilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0