kvällshoppet

Igår var det tävling i heda - kvällshoppet.
 
LC: Framridningen var sådär, jag var lite slarvig med själva upplägget. Men annars var an fin. Framhoppningen var väldigt litet och jäte tungt, men det gick det med. Han känndes bra på framhoppningen han var fin, tyckte jag- han var ändå lite pigg och framåt liksom, fick lite på köpet med energin.
Inne på banan var han fin när jag galopperade runt lite och travade, det liksom känndes bra. För om ungefär 2 minuter var det ju jag som fick startsignalen. Jag tyckte själv att jag var förberädd. Galoppen var bra tills vi kom 3m innan hindret då galoppen blev sämren, men första hindret blev okej, han hoppade även om vi kom lite nära. Andra hindret, nja sådär likadant med 3:e, 4:e, 5:e hindret. Men det 6:e och 7:e hindret blev helt okej faktiskt. Slutade med 4 fel, känslan var inte så bra jag liksom blev mer fast i handen än vad jag mjuknade så det är bara mitt fel, Jooar var duktig som hoppade ändå. Blev arg på mig själv! & skärpte mig till nästa klass, kan ju inte se bakåt - utan det var bara att blicka framåt:)
 
LB: Bättre framridning. Den känndes bättre, han lyssnade bättre och jag la upp den framridningen på ett annat sätt. Gjorde som jag skulle helt enkelt! Framhoppningen var bra där med, han hoppade bra jag var mjuk i handen och ja, både gjorde vårat jobb, förut med-men nu ännu lite bättre.
Inne på banan känndes han bra, tog en galopp och sen travade jag lite. Fick min startsignal & ja galoppen var bra, fick en bra sväng till första hindret så jag kunnde andvända galoppen så det blev bra. Anndra hindret rev jag kom lite för nära och Jooar var inte riktigt med på den notan. 3:e och 4:e hindret var en linje och det kändes bra, kom litelite nära på 4:an men det löste sig. 5:e hindret ja, 6 a &b- brukar få jätte trång och därför måste jag korta honom jätte mycket, fick lite trång men det var inte som jag brukar få och det kändes ändå bra:) 7:e hindret blev han lite osäker på jag tryckte till med skänkel och han hoppade det red på ordentligt til sista och ja, slutade på hela 8fel. Men denna rundan var klart mycket bättre, mjuknade i handen mer - som jag ska innan hindrena liksom och det känndes mycket bättre, jag skiter i dem där felen, känslan var bra ändå:)
/Ottilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0