hoppträningen = super!

Båda hästarna var skitfina i söndags verkligen.
 
Jooar är svår riden och fortfarande outbildad och därmed måste jag lära honom allt jag kan. Och jobbet på hans rygg för mig är inte det lättaste, men jag kämpar och han blir bara finare och finare. Så jobbet är verkligen värt det, eftersom att jag vill komma någonstans.
 
Jag red bra i söndags och framridningen var skit bra med. Jobbade hårt med detn och det blev bra, det blev bara någon miss i hoppningen - gjorde om det och det blev skit bra, satte det perfekt! Han var verkligen jättefin och då menar jag det verkligen.
I slutet av passet var det inte en ponny som travde runt utan verkligen en HÄST, han jobbade så sjukt bra. Och den traven var nog den finaste jag någonsin haft på honom! kändes så jävla bra och han gick så sjukt fint verkligen.
 
Sist och MINST hugo. Han hoppade över förväntan. Han var jätte fin faktiskt och framridningen avgjorde mycket i hoppningen. Hoppade upp till 1m med honom. Och ja det var inte dåligt. Så den lilla ponnyn var duktig. Som sagt....han bjöd på lite hoppteknik. :)
 
EN nöjd tjej, med två ponnysar i söndags. Två super pass verkligen.
 
/Ottilia
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0