Avslutnings hoppningen!

LB/1m: Började med att rida avslappnat och lugnt med skritt och trav och många avsaktningar så att jag hade honom för skänkeln. Sedan körde vi lite trav hoppning för att jag tycker att han kommer igång mycket bättre än om man börjar direkt i galopp! Han kändes redan fin och det höll kvar sig både på framhoppningen och banan! Han var väldigt taggad och jag kände att jag var avslappnad. Alla halvhalter satt och galoppen och allt så vi blev felfri! Han snuddade på några bommar då han kom lite flackt och snabbt på hindet mrn sjukt nöjd! LA/110cm: Även denna gång gör han mig inte besviken! Han var lika känslig och uppmärksam som innan men man kände att efter en veckas hårdträning med 2 pass per dag tar på dom! Jag säkrade och la in ett extra galoppsprång innan hindrena men han är ju så kvick i benen så han klarade det bra! Fick en fin känsla på hinder och mot sista kombinationen så får man ett skit pet på första hindret men som sagt efter en hård vecka fixade vi det galant!! Asså blir aldrig för mätt av Speedy han är en så lifsglad häst som verkligen ger tillbaka kärleken man ger till honom ! Älskar dig min dröm prins!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0